Wszystko, co trzeba wiedzieć o identyfikacji w Krajowym Systemie

PRO PAP-EKO-MAKRO GEN ZLECONE-INTERNET-TECHNOLOGIE-BIZNES-KONFERENCJE-PRAWO-TRANSPORT-BIZNES-TURYSTYKA-PAP-OTS 2023-01-19

Wszystko, co trzeba wiedzieć o identyfikacji w Krajowym Systemie

Wszystko, co trzeba wiedzieć o identyfikacji w Krajowym Systemie e-Faktur w pigułce, czyli EuroCert zaprasza na bezpłatny webinar pt. "KSeF - projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie" (MediaRoom)

Przedsiębiorcom pozostał jeszcze tylko rok, aby przygotować się do wdrożenia <a href="https://eurocert.pl/krajowy-system-efaktur-i-kwalifikowane-uslugi-zaufania/?utm_source=informacja%20prasowa%20Poradnik%20Przedsi%C4%99biorcy&utm_medium=informacja%20prasowa%20Poradnik%20Przedsi%C4%99biorcy&utm_campaign=webinar%20KSeF">Krajowego Systemu e-Faktur</a> (KSeF). 26 stycznia br. (czwartek) o godz. 11:00 będzie okazja, aby podczas bezpłatnego webinaru dowiedzieć się, w jaki sposób prawidłowo przygotować firmę do integracji z systemem. Opowie o tym ekspert z <a href="https://eurocert.pl/?utm_source=informacja%20prasowa%20Poradnik%20Przedsi%C4%99biorcy&utm_medium=informacja%20prasowa%20Poradnik%20Przedsi%C4%99biorcy&utm_campaign=webinar%20KSeF">firmy EuroCert</a>, dostawcy kwalifikowanych usług zaufania.

1 stycznia 2024? Termin ten jest tylko pozornie daleki. Eksperci obliczyli już, że dużym przedsiębiorstwom wdrożenie to zajmie nawet do 12 miesięcy. Na co jest potrzeby ten czas?

- Na poznanie nowych wymogów i w konsekwencji przeanalizowanie, ułożenie i wdrożenie nowych procesów - Na zapoznanie się z metodami identyfikacji (uwierzytelniania) w KSeF oraz z całą "Aplikacją podatnika" - Na nadanie uprawnień wszystkim osobom lub podmiotom, które będą dla danej firmy obsługiwać faktury wychodzące i przychodzące, a co za tym idzie - wyposażenie ich w stosowne narzędzia, którymi są m.in. kwalifikowane usługi zaufania, takie jak e-podpis czy e-pieczęć - Na naukę wystawiania i odbioru faktur ustrukturyzowanych w KSeF - Na wybór odpowiedniej usługi zaufania w kontekście rozmiaru i potrzeb danego biznesu - dla niektórych firm będzie to e-podpis, dla innych e-pieczęć - Powołanie zespołu ds. wdrożenia usług kwalifikowanych zaufanych w większych firmach ze względu na konieczność integracji z ich systemami ERP

Faktury ustrukturyzowane staną się jedyną obowiązującą formą dokumentów sprzedażowych dla wszystkich podatników od 1 stycznia 2024 roku. Nowe regulacje wymagają przygotowań w obszarze procesów i technologii, a także przeszkolenia upoważnionego do wystawiania i odbioru faktur personelu. Warto więc z wyprzedzeniem przyjrzeć się przepisom, aby wcześniej wdrożyć odpowiednie działania.

Bezpłatny webinar edukacyjny dotyczący KSeF

Dobrą okazją ku temu będzie bezpłatne wydarzenie zaplanowane na 26 stycznia br. na godz. 11:00 poświęcone tematyce KSeF pt. "Krajowy System e-Faktur - projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie". Ekspert firmy EuroCert opowie o założeniach KSeF oraz korzyściach i wyzwaniach wiążących się z jego wdrożeniem. Porówna on dostępne metody uwierzytelniania i doradzi, jaka opcja identyfikacji jest najkorzystniejsza dla poszczególnych typów firm. Nie zabraknie także informacji o tym, co w praktyce należy zrobić, aby rozpocząć korzystanie z KSeF i jak proces ten umożliwią kwalifikowane usługi zaufania. Na koniec uczestnicy będą mieli szansę zadać ekspertowi pytania.

Pełna tematyka, którą obejmie webinar, to:

- Podstawa prawna KSeF, jego założenia, użytkownicy - Nowe wymogi wynikające z projektu nowelizacji ustawy: aktualne zasady obsługi KSeF i sankcje - Korzyści wynikające z wprowadzenia systemu KSeF w firmie - Dostępne metody uwierzytelnienia (porównanie) oraz sposób ich użycia w KSeF - Dobór metod uwierzytelnienia do rodzaju prowadzonego biznesu - Co należy zrobić, aby zacząć korzystać z KSeF

W spotkaniu online można wziąć udział, zapisując się poprzez formularz pod poniższym linkiem: <a href="https://eurocert.clickmeeting.com/137655535/register?utm_source=PAP&utm_medium=PAP&utm_campaign=webinar+26.01+KSeF">FORMULARZ REJESTRACYJNY NA WEBINAR</a>

KSeF

Krajowy System e-Faktur wprowadza rewolucyjne zmiany w obszarze fakturowania. By zacząć w nim działać, przedsiębiorcy muszą zidentyfikować reprezentowany podmiot i założyć profil w "Aplikacji podatnika", posiadać zintegrowany system fakturowo-księgowy oraz przydzielić osobom w organizacji odpowiednie role i metodę identyfikacji.

Wprowadzane przez Ministerstwo Finansów regulacje zmuszą firmom przejście wyłącznie na obieg faktur w wersji elektronicznej, co wiąże się z oszczędnością czasu i finansów. Zminimalizuje też ryzyko zagubienia dokumentów, większe bezpieczeństwo w rozliczaniu z kontrahentami i skrócenie procesu ściągalności należności. Dzięki KSeF możliwa będzie pełna kontrola i stały dostęp do faktur przychodzących i wychodzących, a ich ustrukturyzowany, jednolity format ograniczy błędy w odczycie i zredukuje czas rejestracji danych. Dodatkowo dla firm, które włączą się do KSeF jeszcze w okresie przejściowym, ustawodawca uwzględnił przyspieszony zwrot podatku VAT, w ciągu 40, a nie obecnych 60 dni.

W związku ze złożonością zmian, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2024, warto skorzystać z nieodpłatnych możliwości pozyskania wiedzy i zarejestrować się na organizowany przez EuroCert webinar.

O firmie

EuroCert działa na rynku od 2012 roku i jest jedną z pięciu firm w Polsce, która świadczy kwalifikowane usługi zaufania na podstawie statusu przyznanego jej przez Narodowe Centrum Certyfikacji NBP. Oferuje ona m.in. elektroniczne podpisy, pieczęcie i znaczniki czasu, czym zapewnia bezpieczne uwierzytelnianie i wspiera realizację cyfrowych strategii organizacji. Zespół dysponuje wiedzą ekspercką opartą o najnowsze technologiczne rozwiązania, które wspomagają procesy #paperless i elektroniczny obieg dokumentów w administracji i biznesie. Firma dostarcza usługi na terenie całego kraju w sprzedaży bezpośredniej, sprzedaży online, a także poprzez sieć blisko 400 autoryzowanych partnerów. W gronie jej klientów znajdują się podmioty publiczne i firmy, m.in.: Miasto Stołeczne Warszawa, Polskie Koleje Państwowe, Poczta Polska, Scania, Warbud, IBM, UNIQA.

KONTAKT:

EuroCert Sp. z o.o.

ul. Puławska 472, 02-884 Warszawa tel. +48 22 390 59 95 email: kontakt@eurocert.pl Źródło informacji: EuroCert Sp. z o.o. UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako "źródło informacji".

wróć

Aby zobaczyć pełną listę komunikatów zaloguj się do BDM News.