Szacowany wynik EBITDA Fabrity Holding w I półroczu 2023 r. spadł do 4,8 mln zł
Szacowany wynik EBITDA Fabrity Holding w I półroczu 2023 r. spadł do 4,8 mln zł
25.08. Warszawa (PAP) - Grupa Fabrity Holding w pierwszej połowie 2023 miała przychody ze sprzedaży usług na poziomie zbliżonym do 56 mln zł. Zanotowała 16-proc. wzrost przychodów operacyjnych (do 38,1 mln zł) oraz spadek wyniku EBITDA do 4,8 mln zł i zysku operacyjnego do 3,6 mln zł - wynika ze wstępnych szacunków spółki.
Grupa Fabrity Holding (wcześniej K2 Holding) utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów operacyjnych dzięki dynamicznemu rozwojowi segmentu tworzenia oprogramowania.
Wstępne, szacunkowe dane finansowe Grupy Fabrity Holding za okres styczeń-czerwiec 2023 roku bez segmentu marketingowego (spółki zależne Agencja K2 i K2 Precise zakwalifikowane jako aktywa przeznaczone do sprzedaży) wskazują na wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 26 proc. rdr, do 31,5 mln zł, a przychodów operacyjnych o 28 proc. rdr, do 28,4 mln zł.
Z kolei wynik EBITDA bez segmentu marketingowego zniżył się o 0,5 mln zł, do 3,7 mln zł, a zysk operacyjny o 0,4 mln zł, do 2,5 mln zł, co miało związek głównie z niekorzystną zmianą kursu walut oraz przejściowym wydłużeniem realizacji niektórych projektów.
"W drugim kwartale dotknęło nas m.in. osłabienie złotego. Spodziewamy się jednak zdecydowanej poprawy wskaźników sprzedaży i zysku w drugim półroczu. Nie należy chwalić dnia przed zachodem słońca (a tym bardziej kwartału), ale sądzimy, że trzeci kwartał w spółce zależnej Fabrity może być znakomity. To bardzo pozytywny sygnał szczególnie w sytuacji spowolnienia rynkowego w obszarze projektów software-development" - powiedział prezes Fabrity Holding Paweł Wujec, cytowany w komunikacie.
Dodał, że spadek ogólnych przychodów segmentu marketingowego wynika wprost ze zmiany struktury przychodów: segment marketingowy wykazuje coraz wyższy udział przychodów ze sprzedaży profesjonalnych usług cyfrowych (SEO, social media, martech) przy zmniejszeniu znaczenia pośredniczenia w zakupie kampanii medialnych oraz produkcji zewnętrznych.
Grupa Fabrity kontynuuje prace w ramach przeglądu opcji strategicznych spółek segmentu marketingowego z przewidywanym czasem zakończenia do końca 2023 roku.
Ostateczne wyniki grupy kapitałowej Fabrity Holding za pierwsze półrocze zostaną przedstawione 31 sierpnia.
Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o analitykę i tworzenie rozwiązań software.
Oobok spółki holdingowej w grupie działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: software i marketing oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50 proc. udziałów. (PAP Biznes)
pr/
Aby zobaczyć pełną listę komunikatów zaloguj się do BDM News.