Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości (MediaRoom)

PRO PAP-EKO-MAKRO GEN ZLECONE-TECHNOLOGIE-BIZNES-SPOŁECZNE-BIZNES-FINANSE-SPOŁECZEŃSTWO-TECHNOLOGIE-PAP-OTS 2025-11-21

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości (MediaRoom)

Już 2-3 grudnia 2025 r. odbędzie się czwarta edycja konferencji "Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości", organizowanej przez Konfederację Lewiatan.

Wydarzenie zgromadzi liderów biznesu, organizacji konsumenckich oraz przedstawicieli nauki i administracji publicznej. Gościem konferencji będzie wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Daniel Mańkowski, wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka i posłanka Weronika Smarduch.

Tematem przewodnim spotkania będzie ochrona praw konsumenckich w ramach przejrzystych dla biznesu regulacji - od branży finansowej, przez e-commerce i influencer marketing aż po bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników internetu. Wydarzenie jest organizowane w formie hybrydowej. 2 grudnia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie w tradycyjnej formule konferencyjnej, drugi dzień poświęcony będzie na praktyczne webinary.

Konferencję otworzy przemówienie gości specjalnych, Daniela Mańkowskiego, wiceprezesa UOKiK oraz Michała Gramatyki, sekretarza stanu w Ministerstwie Cyfryzacji, a jednym z pierwszych punktów programu będzie prezentacja raportu stowarzyszenia AQUILA: "Dochodzenie roszczeń konsumenckich w Polsce oraz stan egzekwowania praw w tym obszarze". Ten raport będzie wstępem do debaty: "Wzmocnić system, wzmocnić konsumenta" z udziałem biznesu, administracji i organizacji konsumenckich, która skupi się na kierunkach zmiany sposobu ochrony praw konsumenckich, tak aby to wzbudzało zaufanie zarówno klientów, jak i przedsiębiorców.

Kolejna dyskusja poświęcona będzie Digital Fairness Act. Akt o Sprawiedliwości Cyfrowej ma, między innymi, przeciwdziałać manipulacyjnym praktykom sprzedażowym (tzw. dark patterns), zwiększyć transparentność treści reklamowych i chronić użytkowników sieci. Odbędzie się rozmowa o tym, jak nowe przepisy wpisują się w istniejący krajobraz regulacyjny (m.in. UCPD, DSA, Omnibus) oraz co oznaczają dla platform, twórców treści i biznesu cyfrowego. Nie zabraknie także dyskusji o nowelizacji ustawy o kredycie konsumenckim, w tym implementacji dyrektywy CCD II. W tym panelu omówione będą aspekty prawne oraz praktyczne: czy nowe regulacje faktycznie zwiększają ochronę konsumenta? I czy instytucje finansowe są przygotowane na ich realizację?

Drugiego dnia wydarzenia odbędzie się webinar "Młody konsument w sieci", poświęcony zagrożeniom, które dotykają dzieci i młodzież w sieci: manipulacje w mediach społecznościowych, treści generowane przez sztuczną inteligencję, ryzyko groomingu czy presji rówieśniczej. Eksperci podpowiedzą, jak chronić dane, prywatność i emocje młodego konsumenta oraz jakie nawyki nauczać w rodzinie i szkole.

<a href="https://konsument.lewiatan.org/">Więcej informacji o konferencji znajdziesz tutaj</a>

Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan

UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako "źródło informacji".

wróć

Aby zobaczyć pełną listę komunikatów zaloguj się do BDM News.