Przegląd prasy gospodarczej w piątek, 26 sierpnia
Przegląd prasy gospodarczej w piątek, 26 sierpnia
26.08. Warszawa (PAP) - Poniżej przegląd tematów w prasie gospodarczej w piątek, 26 sierpnia
RZECZPOSPOLITA
Handel w sieci do raportu. Równowartość 2 tys. euro i 30 transakcji rocznie wystarczy, aby dane internetowego sprzedawcy trafiły pod lupę fiskusa. (s.A1)
Pomimo wojny za miedzą, Polska nadal atrakcyjna. Inwestorzy z zagranicy otrząsnęli się już z pierwszego szoku wywołanego przez rosyjską agresję na Ukrainę. Doceniają atuty naszego rynku - tak silne, że nie odstrasza ich chaos Polskiego Ładu. (s.A16)
Rewolucja w kuchni. Jemy mniej chleba i ziemniaków. Odżywiamy się coraz zdrowiej? Tak wynika z danych, które pokazują spadek zakupów produktów żywnościowych mniej korzystnych dla zdrowia. (s.A18)
Cios w browary i mleczarstwo. Brak nawozów to tylko jeden problem wynikający ze wstrzymania pracy w Grupie Azoty i Anwilu. W szoku jest branża spożywcza, zwłaszcza mleczarstwo i browary, które potrzebują CO2 z tych zakładów do produkcji. (s.A19)
Detaliczne obligacje skarbowe to bardzo dobry produkt dla szerokiego grona osób chcących oszczędzać lub inwestować. Cieszymy się, że Ministerstwo Finansów zaprosiło nas do tego projektu - mówi Piotr Kozłowski, doradca zarządu Banku Pekao. (s.A24)
Rynek mieszkaniowy można pobudzić bez konieczności angażowania pieniędzy z budżetu państwa - mówi Konrad Płochocki, wiceprezes i dyrektor generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich. (s.A27)
PARKIET
Mniejszy zysk PZU, ale dobra sprzedaż polis. Zysk netto Grupy PZU w I półroczu wyniósł 1,48 mld zł. Ze sprzedaży polis największy polski ubezpieczyciel zebrał rekordowe 12,6 mld zł. Rozwija współpracę z bankami i dział zdrowia. (s.1)
Popyt na magazyny dalej wysoki, podaż nieco przyhamowała. Rosyjska agresja na Ukrainę podniosła koszty budowy i zniechęciła część funduszy do angażowania się w inwestycje na etapie budowy, ale sytuacja się stabilizuje. Zapotrzebowanie na powierzchnie logistyczno-przemysłowe utrzymuje się na wysokim poziomie. (s.3)
Dom Development wierzy w kryzysową stabilizację. Branża reaguje na spadek popytu zmniejszaniem podaży, a nie korektą cen. Giełdowy potentat ma ofertę dla zamożniejszych osób, co pozwala na zachowanie relatywnie wysokiej sprzedaży i obronę mocnych marż. (s.4)
Trans Polonia realizuje politykę antyinflacyjną. Grupa inwestując w nieruchomości, zabezpiecza się przed utratą wartości aktywów. Jednocześnie zapewnia, że cały czas strategicznymi biznesami są transport i logistyka płynnych surowców chemicznych i paliw. (s.5)
Wyższe wyniki PGE w II kwartale. Energetyczne przedsiębiorstwo zaprezentowało szacunkowe wyniki za zeszły kwartał, które są lepsze niż prognozy analityków, ale w dużym stopniu dzięki zdarzeniom jednorazowym. (s.6)
Rekord w zasięgu Helio. W roku obrotowym 2021 przychody producenta bakalii mogły być historycznie wysokie. W zyski biją jednak rosnące koszty. (s.7)
Kiedy Getin Holding wyjdzie z Ukrainy?. Grupa podtrzymuje zamiar sprzedaży Idea Bank Ukraina, ale dopiero po unormowaniu sytuacji. Na razie bank stara się normalnie funkcjonować. (s.9)
PULS BIZNESU
Blik przejmuje za granicą. Rodzimy fintech aspirujący do miana konsolidatora europejskiego rynku płatniczego zacznie ekspansję od Słowacji i akwizycji Viamo. Mają wspólny plan na strefę euro. (s.2,3)
Comarch liczy na sukces w e-commerce. Spółka IT otworzyła platformę zakupową wszystko.pl dla firm sprzedających w internecie i przygotowuje się do premiery dla konsumentów. Po niej ruszy z dużą kampanią marketingową. (s.3)
E-sklepy przetrwają tylko razem. Mniejsi sprzedawcy internetowi muszą połączyć siły, by w trudnych warunkach zapewnić wymagającym konsumentom atrakcyjne warunki i ceny. Wyceny już spadły - podaje EY. (s.4)
Drobni akcjonariusze kontra Gi Group. W dawnym Work Service mnożą się spory sądowe między spółką i jej włoskim inwestorem a mniejszościowymi akcjonariuszami, w tym Tomaszem Misiakiem. Tymczasem w powietrzu wisi emisja. (s.8)
GAZETA WYBORCZA
klientów w biurach sprzedaży nowych mieszkań rokrocznie ubyło o przeszło 30 proc. Mimo spadku popytu deweloperzy nie są skłonni do schodzenia z cen. Zapowiadają, że będą reagować w inny sposób. I już to robią. (s.14)(PAP Biznes)
seb/
Aby zobaczyć pełną listę komunikatów zaloguj się do BDM News.