Konsorcjum MBF Group, Squadron i Polskie Lobby Przemysłowe uruchomiło projekt Mallard

EKO PAP-EKO-MAKRO BIZ (PL)-HANDEL-HURT-GIEŁDA-SPÓŁKA-PAP-MBF GROUP SA-PLMBFCR00018-MBFACTORY 2025-10-14

Konsorcjum MBF Group, Squadron i Polskie Lobby Przemysłowe uruchomiło projekt Mallard

14.10. Warszawa (PAP) - Konsorcjum MBF Group, Squadron i Polskie Lobby Przemysłowe rozpoczęto realizację projektu Mallard, stanowiącego drugi z trzech kluczowych projektów konsorcjum - poinformowało MBF Group w komunikacie.

Zarząd MBF Group podał, że projekt Mallard stanowi rozwinięcie prac w zakresie bezzałogowych statków powietrznych towarowych (Cargo UAV) i jest przedsięwzięciem ukierunkowanym na stworzenie systemu regularnego, cywilnego bezzałogowego transportu towarów. W odróżnieniu od klasycznych projektów koncepcyjnych, MALLARD wszedł już w fazę testów praktycznych.

Jak poinformowano w komunikacie, celem testów jest uzyskanie danych niezbędnych do: oceny efektywności ekonomicznej i operacyjnej transportu bezzałogowego, organizacji lotów bezzałogowych wg funkcjonujących przepisów, a także opracowanie modeli kosztowych i symulacji porównawczych względem klasycznego transportu drogowego i lotniczego. Równolegle prowadzone są prace nad metodyką obsługi naziemnej, bezpieczeństwa załadunku i integracji operacji dronowych z istniejącą infrastrukturą logistyczną.

MBF Group podało, że planuje skierować ofertę testów operacyjnych i współpracy inwestycyjnej w pierwszej kolejności do wybranych podmiotów z branż logistyki i transportu towarowego, operatorów flot kurierskich, centrów magazynowych i dystrybucyjnych, a także do przedsiębiorstw przemysłowych i energetycznych, instytucji infrastruktury krytycznej oraz firm z sektora e-commerce, logistyki medycznej i humanitarnej.

Projekt przewidziany jest również do prezentacji przed funduszami branżowymi i inwestorami typu venture capital zainteresowanymi udziałem w rozwoju technologii bezzałogowych i systemów zrównoważonego transportu.

Szacunkowy koszt realizacji projektu do etapu pełnoskalowego prototypu wynosi około 12 mln EUR, przy czym część prac badawczych i testowych finansowana jest ze środków własnych członków konsorcjum. (PAP Biznes)

mbi/ ana/

wróć

Aby zobaczyć pełną listę komunikatów zaloguj się do BDM News.