Eksperci Allegro, Rossmann, ING Bank Śląski, Amica, GLS w trendbooku "ZMIANA" (MediaRoom)

PRO PAP-EKO-MAKRO GEN ZLECONE-BIZNES-PAP-OTS 2021-09-22

Eksperci Allegro, Rossmann, ING Bank Śląski, Amica, GLS w trendbooku "ZMIANA" (MediaRoom)

Jakie procesy w biznesowej rzeczywistości przyspieszyła pandemia? Przedstawiciele odważnych marek dzielą się swoimi doświadczeniami w raporcie specjalnym "ZMIANA".

"ZMIANA" to bezpłatny trendbook pełen dobrych praktyk liderów zmian w niepewnych czasach. Publikacja powstała z inicjatywy agencji Ancymony (Schulz), która do współtworzenia zaprosiła ekspertów marek Allegro, Amica, Bricomarch,, GLS, ING Bank Śląski, NEONET, Rossmann i TEB Akademia.

Wszystkie ręce na pokład

Marka Allegro od samego początku pandemii aktywnie wspierała walkę z COVID-19. Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs and Sustainability w Allegro.pl, dodaje, że dzięki licznym udogodnieniom na platformie Allegro "wiele sklepów, które ucierpiały na skutek pandemii i lockdownu, mogło wznowić swoją działalność".

Nowa - stara rzeczywistość

Pandemiczna niepewność i jej biznesowy pesymizm nie uśpiły czujności branży kreatywnej. Agencja Schulz brand friendly w dobie pandemii podjęła duże ryzyko i w ramach spektakularnego rebrandingu zamieniła się w Ancymony. "Sprawdzamy na bieżąco, czy jesteśmy zdolni do każdej następnej zmiany w naszym funkcjonowaniu. Wdrażamy je raczej małymi krokami, wyciągając szybko wnioski z małych sukcesów i skalując je na całą organizację" - pisze Wojciech Kotala, CEO agencji Ancymony.

Kolejny temat poruszany w trendbooku to triumf hybrydowego modelu pracy, który pociąga za sobą zmianę nie tylko roli biura, ale również procesu rekrutacyjnego i podejścia do rozwoju. Maja Chabińska-Rossakowska, dyrektor HR w ING Banku Śląskim, zauważa że: "Kluczowe będzie zarówno uczenie się nowych rzeczy, jak i szybkie oduczanie się tych, które przestały być przydatne".

Paweł Rydz, Marketing Director w Grupie AMICA, wnikliwie przygląda się przeobrażeniom komunikacji reklamowej marek podczas pandemii. Autor zauważa m.in., że "język reklamy na jakiś czas przestał być demonstracją zaawansowania technologicznego, przyjmując perspektywę bazowych potrzeb konsumenckich. Nastąpił odwrót od epatowania angielskimi hasłami, nazwami i chwytliwymi frazami", a pragmatyzm wziął górę nad aspiracyjnością.

Branża kurierska błyskawicznie zareagowała na potrzeby klientów podczas pandemii. Małgorzata Markowska, Promotion & Communication Manager GLS Poland, podkreśla rolę spersonalizowanych rozwiązań cyfrowych i przekonuje, że "forma i jakość dostawy w handlu online stanowią bardzo istotny element customer experience".

Emocje, nie tylko promocje

Mieszko Sibilski, PR Manager marki NEONET, pisze o zmianie podejścia do klientów: "Zamiast eksponować hasła typu ťaktualna promocjaŤ, staraliśmy się zachęcić odbiorców do podzielenia się własnymi emocjami - jakich sprzętów używają, czy mieli z tego frajdę, czy się sprawdziły, czego oczekują w przyszłości".

Agnieszka Kurowska, dyrektor pionu marketingu oraz Magdalena Wiśniewska, kierownik działu zarządzania projektami w centrali sieci Bricomarch,, jednogłośnie przyznają, że marzec 2020 r. popchnął do przodu wszelkie plany rozłożone w czasie na kilka lat: "takie zmiany można określić przyspieszoną ewolucją".

Udogodnienia dla klientów to priorytet marki Rossmann. "Staliśmy się pierwszą marką w kategorii drogerii, która wprowadza tak nowoczesne rozwiązania technologiczne w formie przystępnej dla szerokiego grona konsumentów" - pisze o wdrożeniu zakupów w pełni samoobsługowych Bogdan Maksymiec, dyrektor marketingu Rossmann SDP.

TEB Akademia bardzo szybko przeszła na zdalny tryb nauczania. "Kształcenie zdalne, do zeszłego roku jedno z rzadziej wybieranych rozwiązań w szkolnictwie wyższym, nagle okazało się pełnoprawnym systemem, który już na stałe zagości w ofertach uczelni" - pisze Barbara Małuszyńska, zastępca lidera Programu Strategicznego "Kształcenie Zdalne" w TEB Akademia.

Pełny trendbook można przeczytać tutaj https://bit.ly/raport-zmiana-PAP

Źródło informacji: Agencja Ancymony

UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako "źródło informacji".

wróć

Aby zobaczyć pełną listę komunikatów zaloguj się do BDM News.