Coffeedesk ruszył z emisją akcji. Chce zebrać 4,4 mln zł (MediaRoom)
Coffeedesk ruszył z emisją akcji. Chce zebrać 4,4 mln zł (MediaRoom)
All Good SA, właściciel Coffeedesk - kawowego omnichannel z Kołobrzegu - rozpoczął drugą emisję akcji poprzez crowdfunding udziałowy. Spółka chce pozyskać 4,4 mln zł m.in. na integrację narzędzi eCommerce, rozbudowę sieci showroomów i zakup asortymentu. W 2020 r. firma odnotowała wzrost o 44% rdr. i w pierwszej emisji crowdinvestingowej zdobyła 523 akcjonariuszy. W tym roku na rynek trafi 112 tys. akcji Coffeedesk - każda wyceniona na 37 zł.
Coffeedesk, lider kawowego eCommerce w Polsce z rosnącą siecią showroomów, ma już 10 lat i silne podstawy do dalszego, szybkiego wzrostu. W przypadku tej kawowej spółki dobrze sprawdziła się dywersyfikacja kanałów sprzedaży, a także biznesowa elastyczność w budowaniu portfela klientów B2B i B2C i sposobach dotarcia do nich poprzez eCommerce oraz sieć stacjonarnych showroomów.
"Klient przenika pomiędzy kanałami, nie ma dla niego różnicy, gdzie spotyka się z marką - zawsze chce mieć dostęp do tych samych produktów, oczekuje, że raz podane dane i informacje o preferencjach są dostępne w całym systemie oraz spodziewa się najwyższego poziomu obsługi. Omnichannel to dobry sposób na lojalizację, budowanie świadomości marki i dotarcie do nowych klientów" - mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.
Cele emisji: ponad połowa z 4,4 mln zł na rozwój omnichannel
Od 22 września trwa druga emisja akcji Coffeedesk w modelu crowdfundingu udziałowego. Kampania jest promowana przez <a href="https://www.crowdway.pl">Crowdway</a>. Ponad połowa z 4,4 mln zł, które Coffeedesk chce pozyskać od inwestorów społecznościowych, przeznaczona ma być na osiągnięcie tzw. "omnichannel excellence", czyli rozwój i integrację kanałów sprzedaży spółki. Inwestycje będą realizowane zarówno w kanałach online (platformy B2B i B2C) oraz offline (showroomy).
"Około 940 tys. zł ma nam posłużyć na uzyskanie pełnej spójności między kanałami sprzedaży. Skupimy się na rozbudowie CRM, a także rozwoju narzędzi do personalizacji i optymalizacji ścieżek klientów na platformie eCommerce. Naszym celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów nastawionych na spójne doświadczenie zakupowe" - mówi Łukasz Wichłacz.
W 2020 r. firma rozpoczęła prace nad wdrożeniem nowych platform B2B i B2C. Coffeedesk chce zintegrować wdrożoną już platformę B2B - bazującą na CRM Salesforce - z nowym narzędziem do sprzedaży B2C, nad którym ukończy pracę w 2022 roku. Nowa platforma B2C powstaje w opensourceowym systemie Shopware. Jedno środowisko operacyjne zapewni automatyzację procesów i ułatwi obsługę klientów. W efekcie odbiorcy mają otrzymać spersonalizowaną ofertę, a Coffeedesk większą lojalizację konsumentów. Jednolity system będzie też łatwo skalowalny na inne rynki, co ułatwi ekspansję zagraniczną.
"1,5 mln zł zainwestujemy w otwarcie kolejnych dwóch showroomów, czyli miejsc, w których serwujemy kawę, ale też gdzie można odebrać zamówienie czy zakupić produkty z oferty Coffeedesk. Nowy punkt otworzymy w Warszawie jeszcze w 2021 roku i będzie to nasza trzecia lokalizacja w stolicy. Dodatkowo powstanie kawiarnia we Wrocławiu. To miasto zadebiutuje na mapie sieci kawiarni Coffeedesk" - dodaje Wichłacz.
Dzięki crowdinvestingowi liczba punktów stacjonarnych Coffeedesk zwiększy się do pięciu. Spółka jednak nie zamierza na tym poprzestać.
"Planujemy otwierać kolejne kawiarnie w dużych miastach Polski - część może jeszcze w przyszłym roku. Showroomy Coffeedesk we wszystkich największych miastach dadzą firmie możliwość stworzenia nowych punktów odbioru zakupów ze sklepu internetowego. Będą też pełnić rolę magazynów, a w przyszłości pozwolą chociażby na dostawę w dniu zakupu" - zapowiada współzałożycieli kawowej spółki.
2 mln na kawę specialty, ekoprodukty i światowe marki
Dodatkowe 2 mln zł pozyskane w drugiej emisji akcji firma planuje przeznaczyć na zwiększenie wolumenu asortymentu oraz oferty produktowej sprzedawanej przez Coffeedesk, aby móc realizować plan rozwoju marki w Polsce i za granicą. Aktualnie kołobrzeska spółka oferuje 4,1 tys. produktów. Jej bestsellerami są akcesoria do parzenia kawy. Firma współpracuje z renomowanymi światowymi markami. W przypadku części z nich - jak Bialetti czy Hario - Coffeedesk jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce i regionie. Do oferty Coffeedesk trafiają marki, których producenci mają na uwadze ekologię, poszukują innowacji i angażują się w działania społeczne. W przypadku kaw wyróżnikiem marki jest tzw. kawa specialty - najwyższej jakości ziarna, uprawiane i dystrybuowane w sposób zrównoważony.
"Planujemy zwiększenie ilości tzw. SKU i dostępności produktów, na które jest największy popyt na rynku. Atrakcyjna oferta produktowa oznacza wzrost naszej konkurencyjności, rozwój firmy i ekspansję w Polsce oraz za granicą, a w konsekwencji wzrost przychodów Coffeedesk" - tłumaczy Łukasz Wichłacz.
Coffeedesk rośnie - wycena też
Biznesowy model kawowej firmy z Kołobrzegu przeszedł sprawdzian podczas pandemii, kiedy gospodarka znalazła się na zakręcie. Zwłaszcza w segmencie B2B, który generuje około dwie trzecie przychodów Coffeedesk, otwarcie się na nowych partnerów sieciowych i inne eCommerce, dało spółce okazję do powiększenia portfela klientów. Umożliwiło też wejście na nowe rynki. W 2020 r. firma zanotowała wzrost w obszarze B2B o około 50% rdr. W ramach B2C urosła ona zaś o 45% rdr. Dodatkowo, postawienie na otwieranie showroomów, jako miejsc wielofunkcyjnych - nawet w tym trudnym czasie - pozwoliło osiągnąć Coffeedesk pokaźny skok sprzedaży. Segment kawiarni urósł o 16% rdr. w 2020 r. oraz o imponujące 116% w H1 2021 względem analogicznego okresu rok wcześniej. Cały rok 2020 spółka zakończyła na poziomie 44% wzrostów, z EBITDA wynoszącym 3,7 mln zł. W pierwszym półroczu 2021 spółka urosła o kolejne 38,6% (<a href="https://coffeedesk.biz/wp-content/uploads/2021/08/2020_RAPORT_COFFEEDESK.pdf?utm_source=ES&utm_medium=Email&utm_campaign=raport2020-inwestorzy-31082021&wm_campaign=&ar_h=x9AZDVx_8YfVqYZDd_RlDxefA_Vl9RRR">Coffeedesk Raport Roczny 2020</a>).
Utrzymująca się wysoka dynamika wzrostu sprzedaży i wykorzystanie szansy rynkowej, jaką daje skokowy rozwój eCommerce w Polsce oraz na świecie, pozwoliły w znacznym stopniu przekroczyć prognozy finansowe Coffeedesk i zaowocowały ich rewizją. Przełożyło się to na wzrost wartości spółki i wycenę akcji w drugiej emisji crowdinvestingu. Obecnie Coffeedesk ma do zaoferowania 112 tys. akcji. Pojedyncza akcja spółki wyceniona jest na 37 zł. Dla porównania w pierwszej emisji rok temu Coffeedesk emitowała akcje w cenie 18 zł za jedną.
Warto inwestować w kawę i omnichannel
Kawa jest jednym z najczęściej kupowanych produktów rolnych na świecie i jednym z najszybciej rosnących segmentów sektora spożywczego sprzedawanego w kanale eCommerce. W samej Polsce wartość rynku kawy oszacowano na 4,7 mld PLN (<a href="https://www.euromonitor.com/coffee-in-poland/report">Euromonitor, grudzień 2020</a>). Na świecie, najszybciej rośnie sprzedaż tzw. kaw specialty. Za tę kawę klienci skłonni są zapłacić więcej. Europa odpowiada za 40% przychodu w sektorze kawy specialty. W ostatnich latach najszybsze tempo wzrostu tego segmentu zanotowano w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech (<a href="https://www.cbi.eu/market-information/coffee/specialty-coffee/market-potential">CBI, wrzesień 2020</a>). Informacje o trwającej kampanii można znaleźć na stronie https://www.crowdway.pl.
Crowdway.pl
Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 70 mln zł, w tym już ponad 27 mln zł w 2021 r. (kampanie zakończone). Od stycznia 2021 r. 5 kampanii osiągnęło 100 proc. celu. Crowdway.pl jest laureatem konkursu Złote Spinacze 2020 w kategorii "PR finansowy i relacje inwestorskie" za emisje dla spółek Janusza Palikota. Operatorem platformy jest Crowdway sp. z o.o., która jest częścią Vortune Equity Group S.A. Vortune Equity Group udostępnia szeroki zakres form pozyskiwania kapitału w ramach crowdfundingu udziałowego, przez programy private equity, po instrumenty finansowe. Więcej na: https://www.crowdway.pl
KONTAKT:
CROWDWAY
Jacek Dąbrowski
e-mail: media@crowdway.pl
tel. kom. +48 507 359 389
Źródło informacji: Crowdway.pl
UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako "źródło informacji".
Aby zobaczyć pełną listę komunikatów zaloguj się do BDM News.