Przychody VRG w październiku wyniosły 89,9 mln zł, wzrost o 7,7 proc. rdr (opis)
Przychody VRG w październiku wyniosły 89,9 mln zł, wzrost o 7,7 proc. rdr (opis)
03.11. Warszawa (PAP) - Skonsolidowane przychody VRG w październiku 2022 roku wyniosły 89,9 mln zł, co oznacza wzrost o 7,7 proc. rdr - poinformowała spółka w komunikacie. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 994,9 mln zł i były wyższe rdr o 23,6 proc.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w październiku 44,5 mln zł, 5,6 proc. więcej rdr. W okresie styczeń-październik w tym segmencie przychody wyniosły około 499,1 mln zł i były wyższe o 19,3 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w październiku 43,7 mln zł i były wyższe rdr o 15 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 472,6 mln zł, czyli wzrosła o 30,9 proc. rdr.
Sprzedaż online ukształtowała się w październiku na poziomie 11,5 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 17,1 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 140,8 mln zł i była niższa o 7 proc. rdr.
"Latem zdecydowaliśmy się na głęboką wyprzedaż i znaczne obniżenie cen, aby uniknąć obciążenia zapasami w okresie zapowiadanego spadku koniunktury. We wrześniu, ani w październiku nie pojawiły się jeszcze oznaki znaczącego obniżenia popytu. Grupa utrzymała pozytywną dynamikę sprzedaży i wypracowała wzrost marży z biznesu" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes grupy VRG Janusz Płocica.
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnęła w październiku 55,5 proc. i była wyższa rdr o 1,5 pp. Narastająco, marża wyniosła 53,6 proc. i była wyższa o 1,2 pp. rdr.
"Wyższy poziom marży to konsekwencja realizowanej w 2022 roku strategii efektywniejszego zarządzania produktem i jego ceną oraz dobrej w porównaniu do prognoz sytuacji popytowej. Wyższa sprzedaż, wyższa marża, a także niewielki jeszcze, ale wzrost sprzedaży w kanale internetowym pozwalają na pozytywną ocenę październikowych wyników i bardziej optymistycznego spojrzenia na dwa kolejne, kluczowe dla wyników spółki miesiące" - powiedział prezes Płocica.
Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec października wyniosła 51,9 tys. m kw., czyli spadła o 0,6 proc. rdr. (PAP Biznes)
pel/ asa/
Aby zobaczyć pełną listę komunikatów zaloguj się do BDM News.